Tuesday, May 17, 2011

unexplainable 13 (ii)

Muka Farah yang pucat tak berdarah di kerling sekilas.

Farah terdiam.

Kaku.

Matanya di halakan terus ke hadapan, tak berkelip. Fikirannya terasa kosong, lambat mencerna apa yang sedang berlaku.

“sorry.” Perlahan Zarul bersuara. Matanya merenung sebentar gadis yang bertentangan dengannya.

Kesiannya. Macam patung. Keras!

Matanya pantas di alihkan ke arah lain, rasa lain macam berada dalam jarak dekat bertentangan begini. Dia menahan dirinya sendiri. Tangan kiri yang tegak menghalang dirinya tersentuh orang di hadapan di kuatkan.

Perlahan suara Zarul memecah gegendang telingnya. Bagai baru tersedar kedudukan mereka, dia menutup mata. Farah dapat rasa dirinya sesak menahan nafas. Seluruh badannya kini terasa panas. Bibirnya menggeletar, seram sejuk.

“tolong jangan tolak-tolak!”

Keras suara Zarul menegur orang sekelilingnya dengan kepalanya sedikit menoleh ke tepi. Tangannya menguatkan pegangan untuk mengimbangi dirinya terjatuh ke arah Farah.

Panas nafas Zarul menuturkan kata menampar mukanya.


Kemudian, masing-masing beku tanpa bersuara sepatah pun.

Farah terasa mukanya yang merona merah dari tadi sudah nak bertukar ke warna biru. Tidak pernah seumur hidupnya dekat macam ini dengan seorang lelaki. Bagai terhidu di hidungnya wangian yang di pakai lelaki itu walaupun nafas cuba ditahan. Haba dari tubuh Zarul terasa membakar tubuhnya, rasa berdosa....

Mata dah berkaca-kaca...

Di talakan terus ke hadapan tanpa sedikit pun melihat orang yang berhadapan dengannya. Farah menahan perasaan, tak tahan dengan keadaan tersebut. Tangannya digenggam erat, nafas masih ditahan tersekat-sekat. Seluruh badannya terasa getar.

Sekilas mata Zarul menangkap air mata yang bertakung itu. Rasa bersalah mencucuk-cucuk hati, tak sengaja meletakkan mereka dalam keadaan begini.

Tangan yang semakin lenguh menahan dari tolakkan tidak di pedulikan. Hatinya terasa lebih sakit dengan keadaan mereka sekarang. Tapi tak ada jalan lain nak mengelakkan dirinya tersentuh Farah, sesak yang luar biasa. Unbelievable!

Farah terkebil-kebil menahan air mata dari jatuh. Dalam hatinya berdoa agar pintu terbuka cepat.Lagi sikit, lagi sikit… tahan.

Tiba-tiba muka terasa panas dengan airmata yang jatuh juga di pipi. Diri ditahan dari teresak.

Zarul terpaku melihat Farah yang dah mengalirkan air mata tanpa bunyi. Muka yang merah, mata yang basah dan bibir pucat itu di renung dengan seribu perasaan bercampur-baur.

Zrapppp… pintu KTM terbuka dan sepantas kilat Farah menyelitkan diri dalam keramaian orang dan berlari keluar dari KTM dengan air mata meleleh di pipi.

Zarul terasa kakinya di paku, dia hanya memandang gadis tersebut berlalu pergi.


3 comments:

  1. zarul!!!cptla kejar...jgnla terus terpaku n memakukan diri...
    sian farah...x biasa ngan crowd..tp nsib bek ade zarul..kalu x...lagila teruk bersntuhan ngan org..huhuhuh

    ReplyDelete
  2. omg!
    xtau nk ckp pe dah..
    speechless..
    huhu..
    breathtaking btol cter niy..
    well done!
    cant wait 4 da nxt n3.

    ReplyDelete
  3. wah Zarul is the hero who protect is girl. I like. u r gentleman bro. he... ;D
    cepat kejar Farah. Pujuk dia. ;D

    ReplyDelete